2011.12.19

Måndag idag. 5 dagar kvar till julafton. Och jag har ingen riktig julkänsla alls. Varför är det så ? Är det för att jag har blivit bortskämd med snö dom sista åren? Eller är det att vi inte alls går "all in" här hemma i år ? Vi får inte vara hemma nått här alls på juldagarna i år. Det är trevligt att åka bort, men jag gillar att få vara hemma med. Och jag gillar oxå att få bjuda hem folk.... Men i år är alla dagar redan upptagna. Men det får gå fint i år, jag får väl helt enkelt se till att jag kan bjuda in nästa år =) Ja, nästa år, då ska en kväll eller dag vara här i alla fall!!

Vi är nu nästan helt klara med våra julklappar i alla fall. Känner mig väldigt nöjd med dom i år, och det trodde jag inte för jag brukar tycka att det är bättre att köpa dom tidigt, för det är mest skit kvar så här sent. Men vi har lyckats trots det i år. Trots att vi i år har varit sent ute. Vi har ett-par-tre stycken kvar bara sen är det klart! Och granen är köpt och den ska vi klä på onsdag. På Mackans namnsdag och på min morfars födelsedag! Så när Mackan kommer hem på torsdag kan vi i alla fall låtsas att vi har lite lillejul här ju! Med tacos har vi bestämt! 

Idag har det inte blivit någon promenad. Det har blivit en del gående på stan så jag får väl vara nöjd med det. Men om jag tänker på att jag är sjukskriven 4 dagar till och försöker se det som om jag ska kunna jobba från o med lördag blir jag rädd. Kan inte än nå ner till golvet, kan inte än gå upp på nån högre trappa, kan inte än lyfta tyngre saker, kan inte än sträcka mig högt upp, och kan inte än sitta ordentligt eller gå något fortare.... Hur sjutton ska jag klara av att jobba då ? Jag kan ju inte bara lämna över det jobbiga till mina jobbarkompisar, för så kan man fan inte göra. Men det kan vara så att det går väldigt fort fram nu. Jag känner att varje dag blir jag både starkare och vigare och snabbare.. så det kanske är så - det går kanske fort nu! Vi får verkligen hoppas det.... I vilket fall som helst, så längtar jag till att komma igång o jobba igen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0