Dag 25 - Mitt Första Djur

Ojojojojooooooj vad jag tjatade på min stackars mamma innan hon släppte till... Det var nedbrytning i sin allra största mening... Jag hade bestämt mig! Jag skulle ha en hund! Och till slut... efter MYCKET tjat så gav hon med sig.. med alla löften hon kunde komma på att avkräva mig. Jag fick sköta rastningar, matning, borstning, kloklippning och se till att hunden inte behövde vara själv så långa stunder....

Jag kan säga så här... Min mamma kände mig... Jag grät varje gång jag skulle gå ifrån den stackars lilla skrikande hunden till den grad jatt ag inte tänkte gå till skolan. Mamma jobbade och jag grät. Det blev ingen långvarig prövotid... tyvärr... The leader of the pack hette hunden.. Men men man lär alla av sina misstag.

När mamma o pappa sen var på kanarieöarna hade jag tänkt till. När dom var borta dansade katten på bordet. Jag gick rätt o slätt o köpte mig en raskatt ! Kan man inte bara lämna tillbaka sa jag helt enkelt. Dom kom hem mitt i natten och på morgonen gick jag in i deras sovrum och släppte katten i deras säng och sa : Kolla jag har köpt katt ! Och så var det med det! Inget konstigt alls tyckte jag... Denna gång var jag mogen för ansvaret och fan så mycket mer envis en stackars mamma så
NU GICK DET FINT !!

Detta var bara början. Ett halvår efter kom nästa katt.... Och när jag var 26 år köpte jag min första (andra) hund. Limetwigs maidens dream = Elvis. Efter detta är det bara hund som gäller. Har ju alltid velat ha hund, och kommer alltid ha hund. Finns inget liv utan hund. Nu är vi inne på andra golden här hemma = Olle. Det är första hunden som gubben varit med från början på, Elvis var ju 4 när han kom in i vårt liv så nu har han fått vara med från ullig valp till gullig hund.
Olle is THE DOG !!!


Kommentarer
Postat av: ewelina johnsson

ja, jag som gjorde det, men de va väl ändå bra att det blev inlämnat :)

tack så mycket!

2011-02-07 @ 17:04:16
URL: http://johnsonplaze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0