Sprack på mammografin

Jag har varit på mammografi. Man blir kallad från det året man fyller 40. Alltså hade dom ju råkat kalla mig 10 år för tidigt :) Men men.. jag gick dit. Jag har gjort det en gång förut , för typ 12 års sen och det var inget skönt. Det gjorde faktiskt riktigt ONT. Nu hade jag hört att dom fått nya maskiner och rutiner och att det skulle göra mindre ont. Dom HADE nya maskiner. Och dom HADE nya rutiner. Och det gjorde lite mindre ont ! Förr fick man , om man hade lite större bomber, göra flera bilder. Dom fick helt enkelt inte plats. Så ni kan ju tänka er när dom skulle ta "det längst fram".... var såklart inte såååååå mysigt. Men NU fick allt plats på en gång. 4 bilder sammanlagt. 2 på varje bomb. 1 som klämdes ihop uppifrån o ner, och 1 som klämdes från sida mot sida. Det var den som var minst skön. Men jag gick någorlunda överlevande därifrån. Men nu undrar jag : När blir dom runda igen?
För så som dom trycker ihop dom , så platta som dom är den stunden- kan dom stackarna återhämta sig??

Och det som sprack - det var ju inte bomberna ! Det var min läpp som jag råkade bita mig i !!


Hem o kläm , avslutade den käcka damen med !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0