Stallplats

Idag har vi varit och tittat på när vårt fadderbarn Vilma har haft ridlektion. Hon rider lektion på ridhuset här i Lidköping och vi har varit några gånger nu o tittat. Hon utvecklas massor från varje gång vi är där. Det är ju ett tag mellan varje gång så det är ju inte så konstigt, men första gången jag var med så var hon lite osäker och nu travar hon och är helt avslappnad och säker i sadeln. Det är häftigt att följa utvecklingen. Hon hanterar dom söta ponny´sarna som om hon inte gjort annat.

Jag har sett att i samma grupp är det några andra flickor som drar och sliter och gnäller på hästen och är allmänt hårda mot ponnyn. Inte Vilma. Hon gnäller inte alls, hon är snäll men bestämd. Hon lyssnar på både ponnyn och på ridfröken och skyller inte alls ifrån sig om det inte råkar gå precis som det ska direkt. BRA JOBBAT VILMA... så ska en ponny hanteras !! Man är ju där för att lära sig !! Det är ju ändå en levande varelse men sitter på !

Efter ridhuset var det snabbt hem o byta om till träningskläder. Iväg på måndagsträning med Rebecka. Idag gällde det, som andra måndagar, Step-Up. Kändes sådär idag.... :(  Men det blir bättre nån annan dag igen :)



Vilma på den söta ponnyn hon red idag



Vilma och mamma Maria med ponnyn



Busig ponny, han räckte ut tungan på nästan alla kort jag tog :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Underbara foton!! Även om vissa delar var sådär ;-) Vilma var jätteglad att ni kom och tittade och jag blir jätteglad över allt du skriver!! Jag citerar Vilma "Jag har den bästa faddermamman och den bästa fadderpappan man kan ha" Det säger väl allt. Kram

2011-02-28 @ 21:29:48
Postat av: Maria

Jag citerar Vilma "Jag har den bästa faddermamman och den bästa fadderpappan"....Det säger väl allt Lotta!!

2011-02-28 @ 21:32:45
Postat av: Maria

Bättre att kommentera två gånger än ingen gång alls eller?? ;-) Det såg inte ut som den första kommentaren gick iväg...typiskt mej ;-)

2011-02-28 @ 21:44:08
Postat av: Kajsa

Så coolt!! :)

2011-03-01 @ 08:01:20
Postat av: Lôtten

Det är jättekul när vi kan vara med Maria...

Hälsa Vilma o krama henne och säg att det var INTE sista gången vi kom !!

2011-03-01 @ 11:39:21
URL: http://lottensplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0