Dag 2 - Min första kärlek

Kärlek !
Det är så mycket, så himlans mycket.



Min första kärlek så här på rak arm var min mosters tax Dollan. Ohh vad jag älskade denna underbara varelse. Jag klädde henne i dockkläder och körde henne i min dockvagn. När jag var hos moster så fick ibland moster dra i handbromsen o säga: Lotta - nu måste Dollan sova, annars orkar hon inte leka ikväll. :)

En annan av mina påtagliga första kärlekar var Prinsen.... Han var den snyggaste, största och bäst tränade hästen i stallet där jag red. Ni kan ju tänka er glädjetårarna när hans ägare frågade MIG om jag ville bli skötare på Prinsen. Skötare på Prinsen betydde typ mocka, borsta, kela, åka till på helgen när skötaren ville vara ledig. Det betydde inte så mycket att just få rida, men va sjutton brydde jag mig om det. Men dagen kom - JAG fick börja rida honom. Jag kan lätt än i dag säga att det är den mest fantastiska häst jag ridit... Jag älskade det!

Min första människokärlek var Ankan :) Han gick i min klass i Jönköping, mellan klass 1 och 6, och han var så snäll. Vi var ett gäng som alltid var tillsammans och vi ingick båda i det gänget. Det var bara det att alla andra också var kära i Ankan. Men vad gjorde det, det gjorde ju inte min kärlek mindre. Det blev ju inget mellan oss men det är det som känns som första kärleken flicka - pojke emellan!

Men min FÖRSTA kärlek -  Har man fått barn så vet man !


Kommentarer
Postat av: AK

Men jösses, det kom en tår när jag läste sista raden...

Pöss på dig!

2011-01-15 @ 10:25:44
URL: http://bacillen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0