Semester-slut-ångesten är här =(

Idag är sista dagen innan det är slut på semestern. Och jag vill inte börja jobba. Jag vill ha mer semester. Jag skulle lätt kunna ha lika länge till och då har jag i år ändå haft hela 5 veckor. Ganska lyxigt faktiskt. Men jag vet ju att kommer man bara igång en dag eller två så går det fint igen. Men visst känns det tungt idag, det gör det!

Gubben ska oxå börja jobba i morgon. Och han som har slutat att köra lastbil måste tyvärr sätta sig och köra två vändor t&r till Polen denna vecka. Det var ont om chaufförer och då ska han hoppa in en sväng. Det är ju bra man kan hjälpas åt men visst hade han hellre suttit på sitt vanliga jobb på kontoret. Men det går fint detta med. Och vad konstigt det kommer kännas nu, att vara själv i veckan. Man vänjer sig fort åt båda håll har jag märkt =)
Mackan är ju i Malmö för vidare resa till Tyskland och kanot-VM. Ska bli häftigt att följa, hemifrån :P

Men på torsdag är planen att jag ska låna 1 st barn =) En go storasyster Wilma. Jag ska ta med henne till Sommarland tänkte jag. Vi ska få sällskap av Becka och hennes tös så det blir en kulig dag hoppas jag. Jag jobbar ju först och sen blir det en långpromme med Olle, för det är inte det ultimata att han blir själv en längre sväng på eftermiddagen igen. Så jag får se till att han har det bra innan jag åker. Men sen så =)

Annars kommer veckan bjuda på hårda bud vad gäller mat ! Jag har ju tagit semester-time-out vad gäller detta och jag har gjort det med besked. Så jag har nog lite att jobba bort. Men jag känner helt klart att jag behövde lite vila från allt jobb med detta, och så länge det är mitt val så är det ju min ensak eller hur ! Men nu blir det hårda pix ..... Det ska bli skönt att få lite rutiner igen. Alla mår fint av rutiner och speciellt jag när det gäller mat !!

Dax att ta till tallriksmodellen igen. Den vänstra är det som gäller för mig. Fast jag kommer nog minska ner det gula fältet till hälften i början, och sen sakta öka den till en fjärdedel, som på bilden. Planen är att göra min modell till 3 lika stora delar efter ett tag, när jag väger det jag vill. Men jag har jobbigt med grönsaker så detta är en kamp för mig. Speciellt när halva tallriken ska vara grönsaker. Blir gärna tråkigt, då urvalet inte är så stort!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har börjat med kokt/grillad majskolv som grönsak. SÅ GOTT!

2011-07-24 @ 11:13:42
URL: http://headlong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0