Ibland blir jag rädd

Ja det blir jag. Av allt som finns på internet. Nu vet jag att flera av er tycker jag låter som en gammal kärring när jag skriver så men va sjutton ! På gott o ont finns det hjälp till allt verkar det som. Både bra och dåligt ju!

Jag har fått en ny värktablett att ta när det är som värst. Min , som jag har haft i många år har helt plötsligt dragits in. Den var väldigt farlig OM man kombinerade med alkohol 1 dag innan och 2 dagar efter. Och så kom då ett dödsfall med någon som inte respekterat förbuden och så drogs den in. Sorgligt med dödsfallet. Och sorgligt för mig. Det var den enda värktabletten som jag tyckte fungerade helt kanon för mig. Inga biverkningar och den tog precis där den skulle. Och jag som ändå inte dricker alkohol så ofta, så jaaa jag saknar den helt klart nu.

Men nu fick jag då Tramadol. Den ska vara samma som Tradolan och för många år sen när jag fick prova Tradolan så mådde jag inget vidare av den. Men det finns inte så mycket annat att välja på för just mig så min läkare ville vi skulle prova denna i alla fall. Och idag gör jag ett försökt. Jag har tagit 1 nu och just nu känner jag mig lite yr och lite lätt illamående men jag ska ge det en liten stund. Jag klarar ju mig med någon tablett bara då o då och i så fall kan man ju kanske stå ut med lättare biverkningar. Men inte om man mår kymigt av dom, man ska ju kunna leva samtidigt. Jobba och må bra helst ju. Det är ju därför man tar en värktablett ju. Men jag ger det en ärlig chans och så får vi se. Det är ju bra att veta att den funkar om och när jag ibland behöver ta till lite extra. Oftast klarar jag ju mig fint med bara det vanliga jag tar. Men idag gör det ont, riktigt ont i kroppen så idag är en bra dag och prova den nya. 

När jag googlade lite på den här nya tabletten fick jag upp massa konstigt. Hur man lär sig att få ett gött rus av dom. MEN HALLÅ !!! och hur många och ofta man ska kunna ta för att det inte ska gå riktigt illa. Och en person hade "lyckats komma över" några tabletter och frågade HUR hon skulle göra för att få ut mesta möjliga av dom!

Ibland blir jag rädd! Riktigt rädd. På gott och ont som jag säger. =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0