IIIIIIIAAAAAAAAIIII

I går var en varm och skön dag. En härlig dag. Jag hade "lånat" Wilma (som jag är "moster" till) och så hade vi bestämt med Rebecka och hennes dotter att vi skulle åka till sommarland. Sagt och gjort. Och så hade nog alla andra oxå tänkt igår. Det var hjorder av folk där. Massor. Men vad gör väl det ? Inget tänkte väl vi !!

In kom vi =) och vi började med badet. Där hade vi kanonkul och jätteskönt i solen. Kidsen åkte rutchkana och vi sprang upp o ner för att hjälpa till. Sen var det dax för lunch. Tacobuffé ! Den var kanon, fanns det mesta man skulle kunna vilja ha på bordet så det var bara att hugga i. Alla vi fyra åt ordentligt för sen bar det av mot lekplatserna. Och det finns det många av minsann.....

Här fick moster Lotta ett problem =) Det var en jättehög lekborg som dom kunde klättra i. I just det är jag trygg för Wilma är en mästerklättrare! Men det fanns flera ganska långa och snabba och höga rutchkanerör! Och flera som var mycket högra och snabbare. Och Wilma älskar farter!! Ju snabbare ju roligare verkar vara måttot!! Och givetvis ville såklart Wilma åka den högsta och snabbaste... och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga ja till. Hon är ju inte ens 4 år än... Men hon började på den minsta.. och jobbade sig vidare på moster så moster skulle säga ja... och ja ja tänkte jag, hon vet väl vad hon gör! MEN SKRUVEN FÅR DU INTE ÅKA sa jag i alla fall.

Och hon åkte... och tjöt !! Av glädje... IGEN sa hon när hon kom ner, som en solstråle! Poppis moster då =)

Sen blev det bilar, flygplan, lastbilar och slänggungor. Slänggungor blir det inte igen!! Usch vad man kan må illa! Och sen blev det hemfärd med 2 mycket duktiga och trötta töser och 2 mycket duktiga och trötta vuxna !!!

Summan av allt = en mycket härlig och lyckad dag!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0