EM för dom stora !

Kanotmamma ut i fingerspetsarna ? Eller ? Jo jag tror nog det. På alla sätt och på alla håll... =) Som ni säkert har läst här på min blogg har min stolthet, min son, sett till att bli uttagen till Junior-EM OCH junior-VM. I kanot då :) Detta betyder 2 stora mästerskap i Zagreb, Koratien och i Brandenburg, Tyskland. Vi ska åka till EM som går i Zagreb och hejja. Vi kommer tyvärr inte kunna åka till VM också för då har vi inte möjlighet att få ledigt från våra jobb. Man måste ibland välja, även om både mitt och gubbens jobb är MER än förstående för sånt här. Men iår blir det EM. Härligt !

Just nu pågår EM för seniorer i Belgrad, Serbien. Och såklart följer vi tre här hemma detta slaviskt. Vi uppdaterar oss hela tiden , följer hemsidan där dom släpper resultat och letar bland seniorernas bloggar =) Kanot i sverige kan ses som en ganska liten sport. Men om man ser vad svenska kanotister gör internationellt är kanot stort. Och det är extra häftigt när man då tänker på HUR stort det är i bla tyskland, ungern och polen. Och ändå lyckas sverige prestera på Final-nivå och allt som oftast på Medaljnivå. Det tycker jag är häftigt, urhäftigt. Just nu har vi massor av våra svenska kanotister i Finalen i Belgrad. Och vi håller såklart tummen hårt här hemma. För det är ju så att det ger ringar på vattnet ( bildligt talat) För lyckas dom riktigt bra, ger dom hopp och energi till dom som kommer efter. Dom som är precis utanför uttagningen och för våra svenska juniorer som om 1½ vecka drar till Zagreb och försvarar Blå-Gult !!

På bilder nedan är det Josefin Nordlöw och Anders Svensson. Ett fint par! Dom är 2 av dom som vi håller tummen riktigt hårt för den här helgen. Dom har båda hängt i länge, och nu, som oftast, hoppas jag det ska gå skitbra för dom!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Tack för supporten! Snart är det vår tur att hålla tummarna för det yngre gänget :)

2011-06-21 @ 21:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0