Väktaren =)

Vi är barnvakter här ikväll. Eller barnvakter kanske inte är rätt ord utan mer barnnjutare !!! För Wilmas föräldrar skulle inte bort eller så utan det var bara det att Wilma ville komma och sova hos sin morbror och moster nu! Och OJ vad vi har väntat på detta.... LÄNGE !!! Och idag var det äntligen dax. Hon kom och var så glad och nöjd för detta idag :)

Vi gick ut direkt och målade på trottaren. Det hade hon aldrig gjort förut så det gillade hon skarp ! Vi målade hus och solar och båtar och bilar och kanoter såklart ! Och Olle hade koll på oss innanför staketet så vi inte gick ut i gatan!

Sen gick vi till lekplatsen. Och till nästa lekplats och till sist hittade vi en lekplats till ! Och där hittade vi gubbens faster med sin hund så då fick hon klappat lite på Nova också. Sen var vi hungriga !!! Jättehungriga. Så vi skyndade oss hem och gjorde tacos. Det går i en hejjans fart när man är med Wilma ! Hon har en riktigt positiv och snabb energi !! Och mitt i maten blev hon trött. Hon åt en riktigt bra portion med mat och sen borstade vi tänder, delade ut gosedjur och läste Nils Karlsson-Pyssling. Oj vad den boken är bra. Undrar om Mackan vill att jag läser den för honom ??? Kanske kan jag göra det på söndag kväll när han kommer hem ??

Och mitt i boken blev det så stilla. Då hade hon bara somnat in..... så mysigt. Och så skönt såg det ut. Vad mysigt vi får ha det. Och jag får sova med Hemma-Tusse inatt och Perka med Linnea-dockan. Snällt av Wilma det va ???








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0