Simma lugnt

Är fortfarande en del förkyld och lite hängig. Men kände ändå efter jobbat att jag behövde göra nått idag. Så jag övertalade min gubbe att följa med mig till badhuset o simma. Det var längesen jag var o simmade. När jag var hos Mackan innan jul så åkte jag till badhuset där i Nyköping och skulle simma. Men där fanns det bubbelpooler så OOPPPPS så blev det inget simmande alls :) Jag bubblade i 45 minuter istället och var hemskt nöjd ändå :)

Men idag simmade jag. Jag stod ut i knappt 40 minuter och då hade jag avverkat 1000 meters leda... Det är ju ganska tråkigt att simma i badhus. När Mackan var liten simmade jag varje fredag. När han var mellan 2 ½ och 3 ½ år hade jag med mig honom, hängades på min rygg när jag simmade mina 1000 meter varje fredag. Prova det ni småbarns-mammor... bra träning ! Sen lärde sig Mackan att simma. Han tog sitt första simborgarmärke när han var 4 år och 4 månader. Så då simmade vi lite tillsammans istället ! Jättemysigt...

Vi köpte oss varsin Triss igår... och skrapade dom när vi kom hem. Vi vann båda 2 ! Inte så mycket men 2 lotter blev i alla fall till 3 nya ! Kul det !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0