En mästare

eller två ?? Idag har det hänt nått inom kanotvärlden som jag tycker är fantastiskt. Min grabb och min gubbe håller ju båda på med kanot, och vi åker ju runt sverige och en bra bit av världen för detta. Och just denna helg har dom bästa seniorerna i sverige varit i tyskland och kört sin tredje världscup för året. Och där smällde det till. Det var många svenska framgångar men den som jag värderar högst är två killar som körde K2 200m. Det var Anders Svensson från kungälv och Christian Svanqvist från karlstad. Dessa båda satt alltså ihop i en K2:a och skulle ta sig an det hårda hårda internationella motståndet som det innebär. WOW säger jag bara, skulle velat varit där !! Anders är en kille som vi känner en del, och som i mitt tycke är den störste herr-senioren i sverige. Han är så ödmjuk, trevlig, artig, snäll, uppmuntrande och kanonduktig! Christian känner jag inte så bra, men har hört att även han är en kanonkille :)

Denna gång slog dom till och körde till sig ett väldigt välförtjänt silver. På en Världscup !! Det är stort !!! Det var flera stora framgångar av dom andra kanotisterna som var där, och all heder och lycka till även till dom !! Men jag är allra mest glad åt Anders silver. Han är så in i sjutton värd den medaljen så det är inte sant !!

Grattis Anders !!



SM i Luleå 2010, efter Finalen på K1 200m.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Fint skrivet Lotta! Och jag håller såklart med :)

2011-05-29 @ 23:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0