Lyckans brud

Jag har sånt tur i oturen så jag nästan dör. Jag måste bara berätta hur lyckan bara trillade över mig :-)

Jag ringde Guldvingen för att få en tid till min doktor. Vi kan kalla honom DR Bäst. Som vanligt hamnar man hos en mindre sammarbetsvillig kvinna. Och hon upplyser mig så snällt om att dom gjort om systemet så man får doktor efter vilket datum i månaden man är född, vilket då betyder att jag ska byta läkare. Jag frågade då inte ens vilken jag skulle få utan bara att hon MÅSTE ta ett snack med DR Bäst för jag vill verkligen inte byta och börja om med en ny, hur bra den nya än skulle råka vara. Ja men så säger alla svarade hon då men jag stod snällt på mig. Hon skulle kolla med DR Bäst och återkomma dagen efter.

Det gjorde hon såklart inte, så jag ringde igen dagen efter det. Då sa hon igen att det är meningen att alla ska byta för att hamna rätt och jag sa igen att jag vill att hon kollar med DR Bäst om vad han säger om detta. Men du förstår lilla gumman, att alla vill vara kvar, sa hon då. Och jag svarade snällt att det förstår jag så varför kasta omkring alla då ? Men om hon inte hinner kolla kan jag själv prata med DR Bäst i telefon om detta! Nä hon skulle kolla och återkomma dagen efter.....

Efter ca 1 timme ringer hon och säger att DR Bäst behåller mig på sin lista. ÅHHHHH vad jag blev glad och tacksam. Det är ett sånt underlättande att slippa lära känna någon ny och dra hela historien om mig och min sjukdom ännu en gång. Nu är det inskrivet i min journal att JAG får gå kvar hos DR Bäst! Jag är lycklig :-)

Hade jag inte fått det hade jag följt med en annan av dom läkarna på den vårdcentralen som precis ska öppna eget. Hon är också jättebra, och henne har jag varit hos när min DR Bäst varit ledig eller borta. Men nu slapp jag detta. Jag har världens bästa doktor och världens flyt med detta. Och en tid på torsdag hon DR Bäst !!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0