Privatchaufför

Mackan har kommit hem. Nästan bara för att få köra bil så mycket han orkar ! Eller det är väl inte riktigt hela sanningen utan hans morfar ska ha sin 80-års fest i morgon och den är helt planerad efter Mackans tävlingsprogram så nu är han hemma igen. Känns alldeles lyxigt för det är bara 5 dagar sen vi träffades !!!

Och då som vanligt när Mackan är med så behöver vi inte röra ratten i bilen. Mackan fyller ju 18 nu i augusti och har som mål att ha en uppkörningstid så nära in på sin födelsedag som möjligt. Så klart får han ligga i. Vilket är gottigt för mig nu , slipper jag köra utan kan sitta brevid och gnälla ! Han kör bra nu. Så nu är det mest finjusteringar man behöver påpeka. Han har fått mycket rutin och är säker men är ändå ödmjuk för uppgiften. Jag har lite svårt för föräldrar som sätter sina nybörjare bakom ratten och kastar ut dom på motorvägar och liknande INNAN dom tillräckligt med rutin för att OM MÖJLIGT kunna hantera en nödsituation. Jaja men det går bra säger dom, hon / han kör bra. Ja det är klart dom gör, sålänge inget händer ja ! Nu säger jag då inte att alla med körkort klarar en nödsituation, det vet man ju inte förrän man är där MEN man har ju i alla fall rutin nog att OM MÖJLIGT klara av det. Mackan har fått börja med allt det där vanliga - backa, starta uppför och nedför, backa runt hörn, parkera, fickparkera, gasa, tvärnita, krypköra och allt annat... Men nu är han hur duktig som helst. Kanon.
Trygg o fin och ansvarfull med hur mycket iver som helst i sin 18-åriga kropp !!! Och givetvis trivs han nu bäst när han får ligga på motorvägarna och glassa och drömma sig bort till när han slipper mammsen brevid :)

Idag ska han få övningsköra med husvagn för första gången. Det går man börja med när man är 17½ och det ska bli bra i sommar. Det är bra för mig, det är nästan alltid jag som kör när vi ska iväg. Jag älskar att köra bil och gubben tycker att det kvittar !!! Och Mackan älskar oxå att köra så vi får väl slåss om det sen !!!
Och så ska vi möta Wilma och Linnea och deras mamma i lekparken efter lunch ! Det ska bli kul !!!!

 En kamerabild på Wilma och hennes morfar som dagen till ära hade fått tofs i håret !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0