Systemet i all ära!

Idag har jag besökt Systembolaget !! Oohoojjj det är inte ofta jag gör det. Och det är av 2 ganska enkla anledningar - dels så dricker vi inte särskilt ofta och sen när vi ska köpa hem så brukar gubben fixa det när han är ute o reser. Smidigt att slippa gå till systemet så ofta alltså. Och med inte så ofta menar jag inte att jag är nykterist på nått sätt för det är jag då inte alls, men dricker mer sällan och då kanske lite mer just den gången!

Men nu ska det ju till en babefest här hos mig snart. Och det mesta har inhandlats på andra vägar men sen ville jag fylla på med lite annat smått o gott som mina gäster kan tänkas vilja ha. Alla gillar ju inte samma saker så det är ju bäst o se till så det finns till alla olika smaker och baker !! Och när det kommer till annat än vin och öl så är jag ganska novis. Cider kan väl slinka ner nån gång, men tycker det är så väldigt sött i smaken. Och Blanddrycker som det så fint kallades på systemet är inget som jag dricker direkt. Så jag fick minsann ta hjälp av personalen idag. Det är en kvinna där inne som jag har frågat förut som är såååå jättebra. Trevlig, hjälpsam och lagom! Och när hon fick reda på att det var till en tjejfest gick hon all-in! Hur kul som helst, vi sprang omkring där inne och plockade kuliga saker i min korg. Och sen fick hon en annan arbetare där, en karl att uppmuntra mig med att säga att jag så inte dag ut äldre än 30 , och då var ju min dag gjord. Förstod ju att han bara ville jag skulle handla :) men kuliga var dom i alla fall. Jag gillar lite VIP-service jag. Till o med på Systembolaget !!!!



Visst var det väl så, att man fick handla över disk när vi var små ???


Kommentarer
Postat av: Johanna

det räcker med att gå typ 15 år tillbaka. jag minns ju när det var systemethandling över disk i numera assbecks lokaler

2011-05-27 @ 15:13:43
Postat av: S

kul med bra personal! :) Däremot finns det faktiskt fortfarande systembolag som kör över disk.. än idag! ;)

2011-05-28 @ 11:03:53
URL: http://superhjaltinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0