Nere

Fredag idag. En fredag med först frukostbuffé med Annelie på Lenas café. Sen hem, iväg på lunch/fika med Kajsa på stan. Undrar hur jag ska få till det utan att löpa hela linan ut med tanke på HUR mycket skräp jag ska äta på en dag?

Fredag är ju också vägningsdag för mig. Håller mig just nu till att oftast , bara väga mig 1 gång i veckan. Och det tycker jag är duktigt. Man blir lätt manisk när man håller på så här... Idag var vågen snäll - minus 0,5 kg ! Perfekt!

Idag är också dagen före dagen.... Alltså dagen före Mackans VM-lopp !!!  01,45 svensk tid i natt går hans och Jockes K2-start. Då ska dom köra 24 km kanotmaraton med dom allra bästa juniorkillarna i världen. Det är superstort. Det är sista året dom ärjuniorer och dom har satsat hårt och länge på detta så jag håller både tummar och stortår för detta. Och ni som läste här häromdagen, förstod nog att något var på lite tok... Mackan sträckte till ryggen ordentligt när dom tränade på sina lyft, 2 ½ dygn före loppet. Han hade väldigt ont när jag pratade med honom. Men det verkar som det kanske håller på att släppa nu och han kommer göra allt han kan för att han och Jocke så få ett så bra lopp som möjligt. Han gör allt för att göra sin del. Blir ju jobbigt för Jocke annars. Så HEJA MACKAN OCH JOCKE !!

Idag är också fredagen då Linnea Stensils tog sig fram och blev trea i världen i Kanotmaraton i Singapore. Linnea är 17 år och kör i juniordamer, dvs 17-18 år gamla tjejer. Och hon knep sig ett Brons !! Grattis i massor Linnea. Bra gjort!!

  


Linnea och Mackan på racing-EM i Zagreb i somras !! Beresta och rutinerade juniorer !!


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

jag har börjat väga mig ofta igen =( dumt!! Du går stabilt neråt =) Kram

2011-10-23 @ 20:42:32
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0