Det ska va gött att leva...

Jag har haft en alldeles annorlunda helg här. Mamma har ju varit riktigt illa däran men är på väg tillbaka på banan igen. Det är skönt det ! Tack för det !! Nu ska hon bara få vila upp sig några dagar så är hon som ny igen ! Tack alla som hört av sig och som skickat sms och annat... Ni är alla bäst ! Och jag har tillråga på allt tappat lite till i hekto ! Det är ju så att man ska inte väga sig så ofta men det är (tyvärr) inget som jag lärt mig. Jag har väldigt svårt att låta bli den där helvetessaken! Men nu, så länge det går sakta MEN säkert neråt så är det ju ok. Om det däremot helt plötsligt skulle stå still flera dagar (?) i sträck så skulle den där glassaken i badrummet inte vara bra. Då skulle man få panik och börja mixra... MEN det är fel. Lagom med mat och lagom med motion så går det som det ska. Och va skönt det är att ha kontroll. Men på fredag släpps dammluckorna!! Då ska jag och husse fira!

Då har jag nämligen varit på konsultation för min operation! Och jag hoppas och tror att det då inom 5-6 veckor ligger en ganska spak, blek och inte så kaxig Lôtten här hemma och vill ha hjälp. Hjälp emottages men frågas inte efter, bara så ni vet !!!! Det blir några tuffa veckor för gubben direkt efter, men det klarar han galant!!

Vad ska vi fira med på fredag kväll då då ? Jo något / några / alla (nästan helt säker inte) nedanstående saker :





Kommentarer
Postat av: Viktkamp

önskar jag bodde närmre så skulle jag komma och pyssla om dig lite =) Du är en fin vän!

Angående vågen, mig hjälpte det att ställa den i sovrummet. Kram

2011-09-26 @ 20:22:12
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0