Torgdag

Nu ska jag snart göra en runda på torget med mamma. Hon går nästan alltid på torget på onsdagar och oftast på lördagar. Och ibland hänger jag på. Jag köper inte så mycket, men ost och ägg köper jag gärna där. Och frukt och grönsaker är helt outstanding där. Helt annat än i affärerna. Så idag står både ägg och ost och frukt på listan.

Vi brukar vara klara på en väldigt kort sväng. Vi tar dom stånden vi ska till och sen bär det hemåt igen. Men idag ska jag in i några affärer också. Och mamma ska köpa fikabröd och vi ska släppa av pappa som ska iväg o träna. Känner att jag kan skjutsa runt dom lite, så mamma får vila en dag till efter hennes pärs i helgen. Och så är det ju så mycket trevligare och man kan göra det ihop med någon. Tror inte jag skulle komma iväg till torget om inte mamma ändå skulle åka. Då är jag lat och gör det jag ska i affären istället. Lite bekväm är jag allt =)

Annars så står inte så mycket på dagens to-do-list. En sväng för en underredskontroll och sen lite pyssel hemma. En långpromme med Olle såklart och lite tvätt ska väl plockas in på listan. Och gubben som kommer hem på lunch vid 12-tiden också...då vill han nog gärna få lite mat. Och idag ska det sovas middag. Idag är det ett måste !

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0