AjjojajjajajAJ

Är på dag-ridläger denna veckan. I ridhuset i här i stan, som jag brukar fredagsrida i annars. Igår var första dagen, och vi var 9 glada flickor (läs damer) som träffades och skulle få tilldelat våra hästar av vår något väl gravida ridlärare =) Ridlärare Anna är super, allra bäst att få rida för ! Nu gör hon sin näst sista vecka , för sen ska hon vara hemma och ladda sig lite, innan det är dax att klämma ut lillan ! Men åter till tilldelandet! Det är ju lätt så att man får en eller ett par favoriter på ridskolan. Jag har inte ridit så många av hästarna för vi började ju i början av mars och jag hade samma häst väldigt många gånger i början. Och han gillar jag starkt, Houdini! Men sista gången fick jag byta, till Othello. Han var så himlans super att rida så jag njöt hela den lektionen. Och nu skulle vi få hästar då. Alla före mig verkade rätt nöjda och sen var det min tur och jag fick då OTHELLO ! Fattade nog inte riktigt va hon sa för hjärnan blockerade sig direkt. Han är nämligen hemsk att göra iordning. Han sparkar och anfaller och bär sig åt. Ibland ! Anna sa direkt att du fixar detta Lotta, jag tar ut honom ur boxen till uppställningen så är jag med dig där. Och hon var där. Stod brevid, sa åt mig att andas, och gav mig lite små tips hur man ska hålla honom på matten utan att stressa upp vare sig honom eller sig själv. Så jag gick in, borstade lite och gick ur och andades. In igen och tog hovarna, ut o andas. In och på med benskydd, ut och andas och så höll jag på. Det gick fint! Han skötte sig så gott som helt strålande. Och när sadel och träns är på så börjar han att njuta. Då vill han kela och bli klappad. Och då vet han att han ska få komma in i ridhuset för det älskar han. Och som sagt - han är underbar att rida. Efter första lektionen kom fika och sen var det dax att sadla på igen. Denna gången behövde Anna inte stå med brevid, han testade mig lite och jag sa till honom lite och vi höll sams. Jag gillar honom starkt !! Vad jag däremot inte gillar är träningsvärken som sitter som ett berg i ryggen idag. Inte heller ajajajaj-känslan när man duschar efter 2 hårda dressyrpass =) Men va sjutton gör det i längden ? Idag är det ju dax igen. För mig och Othello =) För 2 nya underbara pass. För nya utmaningar ! Härligt !
 

Kommentarer
Postat av: kajjan

Du ser ju sketsnögg ut på hästryggen! Bra jobbat! Kram

Svar: Ja du tant ! Tack !!. Varit hos optikern än ??? =)
LOTTA

2012-08-09 @ 11:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0