Ruskigt idag

Vilket Hundväder det är !! Det är minst sagt storm och det regnar småspik här hos oss. På förmiddagen var det bättre, då var jag och junioren och Olle ute och gick 5 km i skogen. Det var så härligt. Mackan tog med sig en boll som han då och då kastade ut i skogen allt vad han orkade. Och det vill inte säga lite =) Och så fick Olle leta upp den... han var så duktig. Han gick enbart på näsa (nästan alla gånger) och han jobbade jättefint ... Bästa hunden i världen ! Villig till tusen med alltid positiv energi !

Och nu finns app'en till Funbeat till oss Android-användare. Kanonbra. Bara att starta och sen spara när man är klar så är träningsdagboken klar för det passet. Har också "tvingat" min svägerska AC att börja funbeat'a ! Kanonkul att följa varandra. Jag har en del vänner där som man kan småtävla mot lite och ju fler desto roligare. AC har haft en tuff höst, där hon fått lägga sig själv åt sidan och kämpa för det viktigaste i livet. Jag tog då på mig rollen som PPTT. Alltså :  Personal Pepp Talk Tränare.  Jag tjatade på henne lite, så hon kom igång att börja gå ut o gå igen. Inget rensar skallen och ger så mycket ork som en skön promenad. Och deras hunding Betty är nog jätteglad för detta igen =) Och hon är jätteduktig nu.. Nu har hon börjat öka längden på prommarna. Och jag tror att hon njuter av dom igen. Av att rensa skallen och få lite skön energi av att göra nått för sig själv!! För i slutändan måsta man ladda sig själv för att kunna ladda andra ! Så häng i AC !!


Kommentarer
Postat av: Linda

Har varit så dålig på att fylla i på funbeat de senaste månaderna! Måste också ladda ned appen och komma igång igen! :)

2012-01-03 @ 22:23:25
URL: http://headlong.blogg.se/esp
Postat av: Linda

Har varit så dålig på att fylla i på funbeat de senaste månaderna! Måste också ladda ned appen och komma igång igen! :)

2012-01-03 @ 22:23:26
URL: http://headlong.blogg.se/esp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0