Miljöträning

Vi har bestämt oss för att ställa ut Olle . Den 19 augusti smäller det. Och då vi inte har honom så väldigt trimmad till vardags, så åkte vi idag till Astrid och fick honom trimmad. Astrid , som jag rider hos, föder ju även upp golden så det var ju att få proffshjälp ju ! Han skötte sig fint, fast det inte alls är nått han är så van vid. Nu ser han helt annorlunda ut, söt som socker , men lite mindre "hanig" tycker jag ! Nu får det växa ut lite, och så gör hon ett finslipande nära utställningsdagen. Såklart passade jag även på att få mig en ridtur när jag ändå var där. Hussen var med, så han och Olle fick följa med och springa rundan vi skulle rida. Olle har inte direkt någon vana alls av hästar, och tittade väldigt misstänksamt på dom , men glömde sig snart under rundan. Han glömde det så mycket, så han var allt lite väl nära hovarna tyckte jag. Det gick finfint, men är nog inte så att jag tar med honom när jag rider, utan att någon är med som inte sitter på en häst. Lite för att jag kanske vill ha lite mer koll på honom och en del för att jag tyckte han glömde av att det är faktiskt stora djur som inte ska springas under =)
 

Kommentarer
Postat av: Viktkamp

så fina bilder, ser hur härligt ut som helst =) Kram

2012-07-29 @ 16:57:17
URL: http://viktkamp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0