Hoppla !!



Fredag är RIDDAG !!! Ganska nervös idag med, magras sen några dagar tillbaka men det är så kul! När jag väl kommit upp så försvinner all nervositet. Då är det bara roligt. Idag fick jag ha Houdini !! En riktig stabil hästing. Han vägde nog ett par ton, jag försökte flytta på honom i boxen men neeee det gick inte ! Han var jättemysig att pyssla om både innan och efter. Han ville dock inte låta mig tränsa honom för just då blev han visst väldigt törstig och drack minst en ocean av vatten =) Det var ju såklart för att testa mig och inte bara vara så himlans medgörlig. Men sen gick allt fint ! Vi samsades bra i galoppen, han var inte alls så skuttig som Cover som jag hade förra gången så det kändes helt annorlunda idag. Såklart jag skuttar lite än, det var ju så många år sen jag red aktivt, men visst hjälpte det till med en mindre skuttig häst ! Och vi fick idag till en jättefin skänkelvikning. Den fick jag inte till förra gången så visst lär man sig mer för varje gång ! Livet är allt bra hästgöttigt !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0