I am Under Cover

Idag kom då dagen som jag väntat på så himlans länge. Jag har väntat och varit och tjuvkikat och suktat. Och dagen kom, med förtvivlat massa nervositet. Kan inte ens med att skriva här hur många gånger jag var på toaletten innan jag väl kom upp. Alltså upp på hästen. Idag är ju dagen då jag och Rebecka skulle börja rida. Vi har också fått med oss gubbens faster, så vi var 3 glada tanter som kom till stallet. Och där kastades vi in i verkligheten direkt. Och det var det bästa så här med facit i hand, men just då blev jag allt lite ställd. Man ska nämligen hämta sin häst i hagen. Vaddå - jag hade ett namn på hästen men hade ju för sjutton ingen aning om hur han såg ut !! Men det var så snälla andra tanter med i gruppen som så villigt hjälpe till. Underbar stämning, alla lite glada och hjälpsamma. Så vi hjälpes alla åt så gott alla kunde och sen fick ridläraren gå igenom oss så vi alla hade gjort rätt. Jag fick en häst som heter Under Cover. Fick direkt höra att han inte ska vara i sin box när man gör iordning honom för han är riktigt revirvaktande då. Utan jag hade honom i en spilta där. Han var stor , kändes som han var jättestor men han var nog fullt normal för att vara en stor häst. Han försökte ge mig några tjuvnyp då o då, testa tanten lite måste han väl ändå får göra tyckte han. Men jag fick borstat, kratsat, tränsat och sadlat honom i alla fall. Och så in i ridhuset. Upp på pallen (!) för att komma upp på hästen. Det vill dom visst att man helst ska göra nu för tiden, sparar på både häst och utrustning har jag fått lära mig. Och sen var vi igång. På´t bara ! Allt gick fint, studsade en del i galoppen men det kommer väl. Vi red över bommar och jag fick lite bannor för att jag kollade ner på bommarna istället för långt fram så det övade jag på. Annars gick det fint. Inga missöden, jag satt kvar och han var snäll. Jag hade sämre kondis än vad jag hade trott men tiden gick alldeles för fort. Och det är så mysigt. Jag njuter när jag borstar och klappar och pussar och rider. Nu längtar jag som en galning till nästa gång, om 2 veckor! Och inte kändes det för mycket i magen heller, det var bra. Jag har varit en del orolig för hur det skulle gå, med magen och musklerna ! Men det gick bättre än jag trodde =)



Lôtten Under Cover


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0