meningslösa tankar

Ibland kan man haka upp sig på nått som någon eller några säger. Och det är ju helt meningslöst för alla gör och säger och tycker vad dom vill. Men jag undrar ändå varför ? Och jag retar mig på det fast jag inte alls behöver det.

Varför tar man åt sig äran för något som någon annan har gjort ? Som tex när favoritlaget vinner - då säger en del att det gjorde VI bra. Eller det är VI värda. Vaddå vi? Var dom med i matchen eller loppet ? Sen som grädde på moset så kan samma folk med att säga : fasen va dåligt DOM spelade, eller körde ? Vaddå ? Om man tar åt sig äran, får man väl också stå med skulden? Jag umgås dagligen med idrottare. Idrottare som ger sitt allt i sina idrotter. Idrottare som viger sitt liv åt att komma dit dom vill. Jag har aldrig och kommer aldrig säga om min sons lopp : Fan va bra VI är ! Eller om han skulle göra mindre bra ifrån sig nån gång : fan va dålig DU är ! Nehe.. det här gillar jag inte. Detta retar mig väldigt. Jag håller på flera lagsportslag. Jag hejjar på massor av olika individidrottare. Och jag hejjar på mina grabbar. Varje framgång dom lyckas få är deras. Deras egen framgång. Heja dom. Men sen att jag gläds med deras framgång är en helt annan sak. Kanske är jag lika duktig, som hejar och stöttar men inte fan är det min framgång för det. Säg gärna Grattis till dom - och säg gärna Grattis till mig för att jag har så bra grabbar eller håller på ett så bra lag. Men säg inte Grattis till mig för att dom vann. DOM vann, inte jag. Jag är bara så himlans bra som hejjar på rätt grabbar och tjejer, och såklart rätt lag !! Man ska bara ta åt sig äran om man har rätt till den.



Mina som jag hejjar på ! Deras framgång är deras framgång - men lika mycket min glädje !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0