Lever på hoppet

Det har varit en tuff helg här hemma. Killarna har ganska ont i öronen, av att höra mig om och om och om och om igen tala om att JAG HAR HOPPAT 70 CM !!! Men dom ler, är väldigt glada och stolta över mig. Trots att jag kräktes innan jag gick till stallet, av nervositet, så lyckades jag övervinna min rädsla och göra det jag ville ! Sånt ska man pumpa in i barnen, stötta och puscha ..... inte skapa oro utan skapa tryck framåt för då vågar man ! Se , efter 27 år av rädsla för att trilla av och gränsla bommen tog jag mig över. Förra gången jag hoppade, då för 27 års sen, stannade hästen framför hindret och jag fortsatte, satte mig gränsle över bommen och ville aldrig mer hoppa. Det gjorde ont, både i kroppen och i själen. Idag hade man blivit uppkastad igen på hästen, för att direkt övervinna, men på den tiden var det inte riktigt så . Synd. hade jag hoppat upp igen, hade jag inte väntat 27 år på nått så här kul ! =) Ikväll är det ridning igen, ett vanligt superhårt dressyrpass. Ska bli sååååå roligt !!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0