En solskenshistoria ??

Nu ska ni få höra berättelsen om Pelle. Han är min sjunde Bläckis. Och han har inte skickats till någon ambassadör för att flytta till något sjukhus utan Pelle var ett beställningsjobb ! Jag hade ju fått garn av Lotta och några veckor senare ringde hon och frågade om jag kunde göra en bläckis till en vän till hennes familj, som fått en väldigt tidigt född bebis. Denna bebis låg på Skövdes sjukhus och dom hade inte något sånt här med Bläckisar. Så det är klart jag gjorde en bläckis till dom. Pelle ! Det gick ytterligare någon vecka och så blev det så fint. Jag gick ett nystan garn av familjen som fått Pelle. Dom tyckte det var så fint att ha fått honom så dom gav lite tillbaka ! Härligt tycker jag .... Och här kunde det fina tagit slut. Men inte då ! För när jag var på Skövdes sjukhus och pratade med deras Neonatalavdelning för att se om vi kunde sälja in det här projektet, så berättade dom om att dom kommit i kontakt med detta genom att en av deras patienter fått en Bläckis ( en orange ) från någon som virkar i Lidköping ! Det var ju MIN FINA PELLE som dom pratade om !! Så dom hade fått se detta på nära håll, innan jag kommit dit ! Dom var jättepositiva till att få börja dela ut Bläckfiskar, och nästa vecka ringer hon mig så vi ska göra klart allt. Så håll tummarna, från och med nästa vecka kanske vi även får börja lämna på sjukhuset i Skövde !!! Vill du virka och vara med och få ge till Skövde, gå in på Babydjungeln och sätt i gång och virka, ta sen kontakt med mig för lämning till mig så ska jag se till att det kommer till barnen på Skövde sjukhus , för man kan inte bara lämna in, det ska gå via ambassadörerna och tvättas och fixas lite, och jag verkar nu bli en sån ambassadör för Skövde !!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0