Ansvar ???

Denna soliga lördag.... Åhhh va göttigt det är. Jag blir så pigg och får en massa energi av att det är soligt och någorlunda varmt ute. Hittar på en massa att göra. Både åt mig och gubben :-) Och det blir så fint ! Vi har satt upp några fler staketpinnar. Detta projekt känns som vi har hållit på med hur länge som helst. Men det tar tid när dom ska sågas, sågas toppen, slipas, oljas, grundas och målas. Och så ska det torka mellan varven med. Men nu är det bara 16 pinnar kvar. Och 7 som ska målas 1 gång, dom har jag redan målat första svängen på.

Jag tog en sväng till Friskis också och körde ett Jympa Medelpass. Det var en tjej som heter Sofia som hade passet idag och hon var skitbra ! Det var inte så mycket skutta o hålla på utan mycket styrka. Och det är ju kanon. Bra musiksmak hade hon också bruden. Och lagom peppig var hon. Så just hennes pass kan jag nog tänka mig fler gånger. Med på passet var också en familj. Mamma, pappa, dotter (i 12-årsåldern) och sonen (i 7-8-årsåldern). Kul tänkte jag, och kom att tänka på alla gånger vi haft med Mackan på träningar när han var litet glin. Men här gick likheterna isär. Vida isär. Denna pojk var bara besvärlig. Under själva passet så spelar det väl ingen roll att han sprang nästan på folk, att han pratade hela tiden. Det spelar ingen roll. Men när avslappningen kommer och ungen ligger och sparkar hälarna i golvet konstant under hela avslappningen så undrar jag - VAR ÄR FÖRÄLDRARNA? Är det inte deras ansvar att se till att han låter dom som vill, få sin avslappning? Jag stod o stretcha istället men jag såg flera som faktiskt fick svårt att slappna av pga detta! Jag tycker det är dåligt att man inte kan hålla ordning på sin grabb, om man nu vill göra sånt här ihop. Det är ju jättekul, men med vanligt sunt förnuft skulle det blir väldigt mycket bättre för alla ju. Det skulle Mackan aldrig fått komma undan med :) Dom reglerna drog vi redan innan vi gick på träningen. Då blir det kul istället !


Jag anser att man kan göra allt TILLSAMMANS med sitt barn. Bara man är väl förberedd !!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Usch vad trist. Såmna föräldrar och barn är ju såå jobbiga.



Kul att passet var bra =)

2011-04-09 @ 20:15:34
URL: http://kaptenbeckbyxa.blogg.se/
Postat av: Lôtten

Ja det var överraskande bra... Mycket styrka med kroppen...

Och det är ju inte grabbens fel.. om inte föräldrarna inte förstår bättre kan man ju inte klandra grabben :)

2011-04-09 @ 20:25:37
URL: http://lottensplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0