Tufft jobb

Jag är så göttesugen så jag håller på att gå sönder !!!

Det är verkligen ett lidande. Att inte äta godis! Men det är ju också en vinst. För varje dag som går som jag låter bli godis och socker och dricka och bullar och kakor så har jag ju gjort nått bra för mig själv! Men nu hade vi ju kalas i fredags och då åt jag en bit tårta. Den var verkligen inte så stor MEN det satte igång allt igen. Efter 3½ vecka så tog den 10 minuter för kroppen att börja skrika efter sockret igen!! Det är riktigt tufft. Envist tufft !

Ett litet snällt ord till er småbarns-föräldrar som läser detta : Tänk på vad ni ger era små kids.
Sockret ställer till det för dom. Jag lovar.
Dricka, festis, saft, glass, choklad, godis, kakor, bullar, kex och tårtor kanske ändå ska höra lördagen till?

Om jag som vuxen tycker detta är jobbigt, som ändå förstår varför det är så jobbigt så kan jag tänka mig hur jobbigt det måste vara för barn! Som ju inte förstår vad som händer. Det finns ju mycket annat gott som man kan äta istället. Det har jag fått lära mig. Det är inte lika gott =) men det duger istället för när det sätter in som värst. Som idag. När jag verkligen inte får ur skallen att det blir verkligen inget göttigt än. Och då har jag ju inte ens ätit godis och glass och dricka och annat sött gött på 4 veckor nu. Och ändå spökar skallen. Men det kommer GÅ !!!

Idag äter jag en handfull pistagenötter istället. Det gillar jag och är rätt ok istället för !!!


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Bra jobbat =) Du kommer klara det, även om jag är emot förbud =) Men har du bestämt dig så kommer det att gå =) Allt går bara man vill det tillräckligt! Kramar

2011-08-21 @ 18:55:38
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Lôtten

Jag hoppas också det går.. Och jag är ju också emot förbud... allt är ok i lagom mängd är mitt motto! MEN här var det tvunget att bruta sockerberoendet INNAN allt är ok i lagom mängd ! Kramizar !!

2011-08-21 @ 20:12:00
URL: http://lottensplace.blogg.se/
Postat av: 113

Åh ja, det är SÅ svårt att låta bli godis!

Men min underbara läkare sa så här till mig: "Det är inte meningen att du ska leva livet som om du bodde på en alptopp utan alla glädjeämnen i livet. Ät gott, men lite mindre."



Jag såg din kommentar om mitt gästinlägg hos Viktkamp och jag blev så glad!! Varmt välkommen att kommentera i min blogg och säg till om du vill bli länkad bland mina länkar :)



KRAM

2011-08-21 @ 23:32:22
URL: http://hundratrettonkilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0