Dag 30 - Ett sista ögonblick

Det låter ju hemskt - ett SISTA ögonblick. Känner väl inte att jag vill ha nått SISTA.
Men det är ju sista saken på listan , så jag fattar vad som menas.

Nu ska jag berätta om när jag fick körkort. Det är ju så längesen känns det som så jag far verkligen gnugga dom vita där uppe lite. Men när jag fick körkortet hade mamma o pappa nästan precis träffats och pappa hade en Volvo 760. Mamma o jag hade inte haft nån bil så jag kände mig som lyxigast i världen när jag visste att jag skulle få låna den ibland.

Så kom då DEN dagen. Uppkörningen. Fick spegel-karlsson som uppkörningslärare. Han var känd för att vara väldigt hård på att man tittade i alla speglar hela tiden. Gjorde inte mig nått, körde väldigt mycket med speglar och gör så än idag. Använder mina sidospeglar till allt :)

Ut på landsväg 10 minuter och lappen var klar ! Hem o tjohooooa allt vad jag orkade och : Snäääälla kan jag få låna bilen ikväll? Det var en fredag och pappa som alltid var snäll men bestämd svarade: Ja du får låna den ikväll MEN du får inte köra runt runt runt torget med nedvevade rutor och dunkadunka musik vrålande. OKEJ så jag. Hämtade upp bästa Kajsa och kvällen var ung. Vi körde runt runt runt runt runt runt torget med nedvevade rutor och spelade DANSBANDSMUSIK !! Förbud går alltid att runda. Vi bytta musik bara. Ett bra försvar när jag sen skulle förklara hemma vad vi gjort. Pappa log och lärde sig :) Han är bäst ! På tisdag fyller han 80 :)


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Kanske kommer rätt nu då....Det var tider det! Finns mer att berätta om saker vi INTE fick göra, men näe - det tar vi väl inte här..<3



2011-02-13 @ 10:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0