Söndagsseg

Godmorgon på er. Idag är det söndagsmorgon. Det är härligt. Eller i alla fall varannan söndag, då jag inte jobbar. Som idag :) Jag sitter i soffan och myser när jag tittar ut. Men ut vill jag inte gå. Ser att det är 15 minusgrader ! Brrrr.... Igår hade vi en kalas-ätar dag. Vi var först bortbjudna på kalas, och där får man alltid så god mat och jättegoda efterrätter. Igår var inget undantag. Semletårta :) Och jag som inte ska äta sånt.... men 1 liten liten bit åt jag med väldigt gott samvete i alla fall. Sen på kvällen hade vi mamma o pappa här.

Alltså jag är ju varje dag väldigt noga med vad jag äter. Inte manisk men har det i tanken mycket. Har ett mål och det tänker jag se till att ta mig till. Det är jag inte alls orolig över. Men när man också är ganska nöjd är det så mycket svårare. Hjärnan säger hela tiden emot. Den talar om för mig ofta att det är bra nu. Och det är det , men lite lite lite till bara. Så när det blir sånna här "all-in-helger" så försöker jag kompensera det på veckan som kommer. Det lärde mig min personliga tränare Maria. Hon är för övrigt bäst :) Hon sa att det kommer naturligt för henne: Äter hon sämre på helgen så tar hon ett extra träningspass i veckan som kommer och ser till att maten är bra kommande vecka. Så det försöker jag jobba efter nu. MEN det går inte för MIG att ha sånna här helger för ofta, inte ens varannan, eller var tredje, jag orkar nämligen inte trycka in fler pass / vecka så jag får se till vilka helger jag vill götta mig extra.

Nu tycker säkert en del att man kan göra lite ibland istället. Funkar säkert för vissa, men inte för mig. Jag får direkt ett beroende och det är så fruktansväret jobbigt att efter varje gång jobba bort det. Jag lider. Så hellre jag kör en riktigt skithelg en många halvbra ! Är olika för alla. Mitt sätt passar säkert inte alla andra. Alla gör som dom vill !!!

Nu ska vi låta Olle väcka Mackan. Dom ska ut o springa, eller inte Olle, det är för kallt för honom.
Men dom andra 2 grabbarna ! Ha en skön söndag på er !


Så här får Olle bara göra när vi är hos Mackan i Nyköping


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0