Överlevde! Överlever?

Idag började allvaret igen. Idag var första arbetsdagen efter semestern. Jag tycker alltid det är så tungt att börja jobba när man varit ledig ett tag. Speciellt när man varit lediga tillsammans så som på semestern, när man gör massa kul ihop så vill man ju gärna fortsätta med det. Men idag var det dax. Och det gick bra. Jag överlevde!! Och det var allt rätt skönt att komma igång. Och så fick jag ju träffa Ann igen. Jag har saknat henne massor!!

Och så är ju "bra mat - inget godis och skräp" igång igen. Detta är TUNGT! TUUUUUUNGT ! Jag känner hur hela kroppen vill ha skräp. Skräp och socker och godis och kakor och bullar och glass och...... Men samtidigt känner jag en vilja som heter duga. En beslutsamhet som är skön att känna. Det är skönt det. Undrar om jag överlever?

Till middag här ikväll grillade jag kyckling och majs. Mmmm... och lite andra grönsaker till så vad maten klar !




Kommentarer
Postat av: ak

Heja dig!

Jag har också släppt vansinnet löst lite för mycket nu under sommaren, det får snart bli nya tag!

Vi får peppa varandra!

2011-07-25 @ 20:38:56
URL: http://bacillen.wordpress.com
Postat av: Michaela

Kör på Lotta, du fixar det :)

2011-07-26 @ 23:15:22
URL: http://michaelalindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0