Tuff morbror !!

Idag har min morbror Uffe paddlat kanot/kajak för första gången i sitt liv ! Vi satt igår och pratade om detta och han blev så pass sugen att han ville ut o prova. Skitkul ! Jag bokade direkt upp mina pojkar till detta påhitt.
Jag lovade också att stå för finfikat ! Eller jag åkte till Konditoribageriet i alla fall !

Och han var duktigt min morbror Uffesnuffe... Kanonkul hade vi. Och trött blev han. Vi tog fram en fin , lätt kanot till honom och han skakade som ett asplöv när han skulle sätta sig i den. Vig som ett vigare kylskåp kom han ner i dessa ganska smala och ranka kanoter, och höll hårt i bryggan. Men jag höll i bak på kanoten en liten stund och sen puttade jag ut honom och han bara paddlade iväg. Hur säker som helst. Han hade lite svårt för att svänga i början. Det är svårt att hålla tungan rätt i mun och samtidigt styra med fötterna. Men suveränt gjort Morbror ! Jag är väldigt väldigt stolt. Kanske kommer Mackans kanot-gener via mig eller?

Sen paddlade dom en sväng, Uffe och Mackan. Det gick Kanon. Sen var det finfika och nu är han säkert helt såld!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0