Eldig

Jag har varit o provat Dans Fuego. Det skulle vara nått i likhet med Zumba. Och det var det. Det var inte den "riktiga" ledaren idag, hon var sjuk. Så det var en tjej från Friskis i Skara som var där idag. Och hon var kanon. Ett energiknippe men inte så där fladdrigt hoppig som en del väldigt energiska människor kan vara. Hon var bara pigg, glad, positiv och väldigt sporrande. Och jag tyckte det var kul. Och det blir ju alltid roligare när man varit några gånger , när man lärt sig lite mer och när man lärt sig slappna av så man vågar svänga ordentligt på höfter och "överdel". Det är ju mycket typ salsa och sånt, häftig musik och GLAD dans. Behöver inte vara snyggt, huvudsaken är att man vågar ta ut svängarna ordentligt. Det är mycket svängade i sidled på höfterna. Frågan just för mig är : Kommer det göra gött eller ont? Hoppas det gör gött - för detta vill jag gärna göra igen !

Och nu precis satt gubben i soffan och funderade : jag skulle behöva träna idag ändå ... Ja men ut o spring då sa jag. Och upp ur soffan rusade han, ner i källan och hämtade löparskorna och ut försvann han :) Behövdes inte mycket uppmuntran där inte. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0