Träna då för h..vete :)

Det finns en kanotkille som heter Danny. Han har under många års tid bloggat om sitt liv och framför allt om sin träning och om sitt kanotande. Jag läste hans blogg varje dag och har under åren fått många tankar och väldigt många skratt av honom. Jag glömmer aldrig ett visst inlägg. Det handlade om att han ibland kunde ha lite svårt med motivationen att göra så många pass / vecka som han hade bestämt. För när man som senior i kanot vill ligga högt upp i resultatlistan gäller det att träna rätt och mycket, vila mycket och äta rätt. Allt detta hade han stenkoll på , men som sagt ibland var det segt att ta sig till tänkt träning.

Han skrev då på sin blogg att han hade gjort ett "skrivbord" till sin datorskärm. Varje gång han slog på datorn så kom ju denna bild fram. Den hjälpte honom , med lite kul humor, att ta sig iväg till träningen. Jag tyckte den var så kul så jag kopierade den bilden. Vi gjorde sen iordningen en träningsdagbok till Mackan. Han var liten kille på denna tiden, kanske 12 år eller så. Vi satte in denna bilden i hans träningsdagbok som han nu skulle börja skriva. Vi gjorde det såklart med stor glimt i ögat. Precis i riktigt Danny-anda! Danny är en kille som Mackan alltid tyckt väldigt mycket om och som han än idag har bra kontakt med. Dom körde t e x en multisporttävling ihop förra augusti och vann stort! Så Mackan fick Dannys bild i sin träningsdagbok ! Även jag har ibland tittat på denna bild när jag inte riktigt haft glädjen att komma iväg på träning - och vips så ler jag och drar iväg! Härligt !!

Så här såg bilden ut !!!  :)


Och om du läser det här Danny - det är dax att börja blogga igen :)


Kommentarer
Postat av: Ewelina

haha jag vet inte vad jag gör på golvet,

tror jag såg en damm tuss eller något ;D

2011-03-02 @ 22:45:23
URL: http://johnsonplaze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0