En bra start på dagen är A och O ...

står det på Kelloggs hemsida. Och vad menar dom då med det? Jo dom har släppt en ny sorts flingor nu som absolut är den bästa starten på dagen man kan få. Och i vilket universum är flingor med CHOKLAD i någonsin en bra start på dagen? Eller NÄR är flingor bra med choklad i alls? Alltså har Kelloggs inte alls hängt med i snacket i sverige om sockerkickar och gömt socker i matvaror eller om övervikt eller sockerberoende? Detta retar mig så hemskt, jag har sett reklamen flera gånger på TV nu... en söt liten flinga med en rock av choklad hoppar omkring på TV-rutan och lockar barn till att skrika - Jag vill ha dom.... Jag vill ha mer.... Men HALLÅ !!!

Och innan nån tänker eller säger att det är väl upp till varje förälder så - jag vet det. Det är ALLTID föräldrarnas ansvar att se till att barnen inte får i sig sånt här... Här försöker man få kidsen att förstå att flingor är bra mat, eller i alla fall bättre än massa smörgåsar. Och så kommer sånt här. Hur ska barnen förstå att just dessa flingor är inte bra när man tutat i dom länge att flingor ÄR bra frukost eller mellanmål... ja det är väl så.. i stunden prövas föräldern... :) Men SKÄMS på Kelloggs säger jag bara... Dåligt ansvar tycker jag. Dom som är så stora och vill vara så stora och duktiga kan väl ändå komma på NÅTT bättre för att få sälja? Eller ?


Dåligt Kelloggs... Dåligt


Kommentarer
Postat av: AK

Håller med!

(och vill desperat smaka dem med nougat i ;) )

2011-05-12 @ 13:15:37
URL: http://bacillen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0