Glassbilen kom.... och segrade !!

Idag har jag varit hos Glassbilen. Det är första gången på superlänge. Alltså många många år. Jag äter inte jättemycket glass, min grabb är däremot väldigt förtjust i glass. Det har han inte fått från mig :) När han var mindre fick han inte jättemycket glass hos mig... Såklart på sommaren på stranden och så men inte alls så ofta som han kanske skulle velat ha. Men han och hans pappa är likadana glassälskare så dom åt tillsammans istället! Det är tur vi alla har olika vanor och ovanor ju !!

Glass innerhåller en massa socker. Och är inte så nyttigt som man kanske kan tro. Glass är lika illa som kakor som är lika illa som godis. Så jag tänker på det ... oftast ! Och om det nån gång blir, så blir det liten glass.

Idag blev det en glass här när gubben kom hem från jobbet. Jag hade handlat Ahlgrens bilar-glass hos Glassbilen och vi ville provsmaka dom. Dom var jättegoda. Och inte jättestora utan lagom portion. Och inte så söta faktiskt! Utan helt Ok i söt-perspektiv. Men ändå såklart sött.. Glass är ju sött...

I morgon ska jag ha en riktig skräpdag. Jag lägger in en sån nån gång ibland när jag kan gå All-In !! Jag tycker det är bättre än att hålla på att stoppa i mig en eller några kakor eller godisar eller glassar då o då för jag vill inte gärna få tillbaka sockerbehovet. Och sockerkickar kan man ju gärna leva utan eller hur ? Är bättre med en frukt eller en liten knäckemacka om man känner att blodsockret sjunker... Men det är nått man får lära sig att välja!! Så i morgon blir det skräplunch, godis och kanske passar jag på att baka nått. Är en bra dag att baka på då jag har svårt att låta bli att provsmaka och småäta av det nybakta annars !!!! Sen blir det uppsträckning igen !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0